Cada una de les publicacions, ja sigui en forma de text, imatge, vídeo... s'anomena post i equivaldria a les anomenades entrades del bloc. Una avantatge que té és que l'autor del Scoop.it no ha d'escriure el post del seu tòpic, sinó que només l'ha de comentar, ja que el contingut d'aquest s'extraurà i apareixerà directament al seu tòpic o secció. cada un dels temes es pot personalitzar, ja que pots anar afegint informació a mida que la vas descobrint.
No deixa de ser una xarxa social, ja que pel que fa la interacció amb els altres usuaris de Scoop.it, es pot seguir i comentar tòpics d'altres autors, alhora que ells ho poden comentar els teus i seguir-te a tu. Al mateix temps, aquesta informació es pot difondre i compartir tan a Twitter com a Facebook.
Aquest nou sistema forma partde del que s'anomena en l'actualitat PLE "Personal Learning Enviornment" o amb català Entorn Personal d'Aprenentatge.
Seguidament comparteixo un vídeo, i al mateix temps tutorial, on explica molt resumidament en que consisteix el Scoop.it
Aquest programa com a eina d'aprenentatge em resulta eficaç, ja que a nivell d'una classe pots disposar d'una mateixa notícia de diferents fonts i comparar-la, mostrar els recursos sobre un tema determinat, fer que cada alumne comparteixi amb els altres els seus treballs, agrupar aquests treballs en un sol tema... Tots aquests avantatges estan molt bé perquè està al nivell d'utillatge dels nens i nenes a partir d'una certa edat. No obstant, pel que fa als infants de parvulari, com a futura mestra aprofitaria el Scoop.it com a un sistema per tenir agrupat i ordenat diferents temes per treballar a classe, com per exemple, un apartat de jocs infantils, un altre de música, psicomotricitat, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario