1. Nocions bàsiques de les tic: és el nivell bàsic.
2. Profundiment del coneixemnet: els docents hem de ser capaços de desenvolupar i dissenyar activitats, al mateix temps que saber en quins moments s'utilitzaran les TIC en la vida escolar i diària
3. Generació del coneixement: els docents hem de ser capaços de dur a terme una autogestió, és a dir, que el nen s'encarregui del seu modelatge a partir de la seva implicació. Els docents han acompanyar els alumnes en tasques que impliquin que comencin a pensar. Al mateix temps, els estudiants hauran d'aplicar les seves competències cognitives, per tal de generar coneixement, que pensin per què els hi serveix això, etc.
A continuació he realitzat una taula on explico breument aquests tres nivells dins de cadascú dels àmbits existents:
Nocions bàsiques de les TIC
- Àmbit pedagògic: saber on, com i en quin moment (o no), utilitzar i integrar aquesta tecnologia digital en forma d'activitats o presentacions dins de l'aula.
- Pràctica i formació professional: dominar i tenir un bon nivell d'alfabetisme en el vocabulari de les TIC, adquirit prèviament, alhora que habilitats i coneixements del les eines i recursos Web, necessaris per utilitzar i ensenyar a usar les noves tecnologies de manera adequada.
- Pla d'estudis: tenir coneixements sòlids dels estàndars curriculars de les assignatures i els procediments d'avaluació, que tenen els alumnes, per tal de'integrar l'ús de les TIC en el currículum perquè es coordinin amb les altres matèries.
- Organització i administració: capacitat d'adaptació de les TIC en qualsevol aula de classe estàndar. Garantir l'accés d'us equitatiu d'aquestes segons es realitzin activitats en el conjunt de la classe, en petits o grans grups, de manera individual...
- Utilització de les TIC: conèixer el funcionament de les eines bàsiques com del hardware, software, al mateix temps que les aplicacions de productivitat d'un navegador d'Internet, un programa de presentació multimèdia, aplicacions de gestions...
- Àmbit pedagògic:Ser capaç de solucionar problemes complexes, com per exemple, l'estructuració de tarees.
- Pràctica i formació professional:Saber gestionar i guiar els teus coneixements, creant projectes i col·laborant amb altres docents o experts amb la matèria, amb la finalitat d'enriquir la pròpia formació professional.
- Pla d'estudis: aplicació del coneixement, posseït i retingut profundament, de manera flexible tot depenen de les situacions d'aprenentatge.
- Organització i administració:capacitat de generar i formar grups col·laboratius dins un ambient d'aprenentatge dins les aules. En aquests les activitats han de girar entorn de l'estudiant per tal de que es familiartitzi amb les TIC i es consolidi la col·laboració.
- Utilització de les TIC:Conèixer una varietat d'eines i aplicacions complexes, i ser capaç d'utilitzar-les en situacions basades en problemes i projectes.
- Àmbit pedagògic:fomentar l'autogestió, és a dir, crear situacions en les qual els estudiants apliquin les seves competències cognitives i ajudar-los en el cas que les hagin d'adquirir.
- Pràctica i formació professional: el docent ha de ser un model d'educador. Ha de mostrar interès i voluntat pel que està explicant, utilitzant continuament les TIC com un professional.
- conèixer les competències del segle XXI, que implica saber com aprenen els estudiants i entendre les dificultats amb les quals es topen.
- Organització i administració:capacitat d'organitzar l'aprenentatge tenint el paper de lideratge en la formació dels seus companys i elaborant la visió de la seva institució educativa.
- Utilització de les TIC:se capaç de dissenyar comunitats de coneixement basades en les TIC i saber utilitzar aquestes tecnologies per recolzar el desenvolupament de les habilitats dels estudiants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario